Jornades del Comitè científic a Màlaga

El passat 10 i 11 d'abril es van realitzar sis cursos organitzats per diverses Comissions de la Sociedad Española de Medicina de Laboratorio (SEMEDLAB) a Màlaga
La Dra. Laura Puigví, presidenta de la nova Comissió de Processos Preanalítics de SEMEDLAB, Directora d'operacions i Cap del servei d'Extranalítica de CLILAB Diagnòstics, va participar com a coordinadora i ponent en el curs: Errors preanalítics, com detectar-los, mesurar-los i, sobretot, Què podem fer per reduir-los?
L'Objectiu del curs va ser analitzar l'evolució dels errors preanalítics, com es poden detectar i quines eines existeixen per al seu monitoratge i mitigació, amb els següents Objectius específics :
✓ Conèixer l'evolució del comportament dels errors preanalítics.
✓ Analitzar quins errors preanalítics s'haurien d'estudiar, com es pot fer, quines eines existeixen per a la seva detecció i monitoratge.
✓ Indicadors i programes d'avaluació avaluació externa de la qualitat.
✓ Eines per a la reducció dels errors preanalítics.
La Dra. Puigví ha participat en la ponència: Com detectar errors en la fase preanalítica i monitoratge, compartint les experiències de 3 centres: Hospital de Móstoles, Hospital Ramón y Cajal i CLILAB Diagnòstics.